1. Bruksområde og fasiliteter
Leietaker skal være minst 20 år. Den som står som kontaktperson ved bestilling er personlig ansvarlig for at disse utleie reglementet overholdes. Leietaker disponerer hele velhuset unntatt et avlåst rom i første etasje. Også utearealet i tilknytning til velhuset kan benyttes, men leietaker har ikke eksklusiv bruksrett til arealet.
Kveldsselskaper skal avsluttes senest kl 02 fredag og lørdag, eller senest kl 24 på en ukedag (se også reglene om lydnivå i post 2). Rydding kan pågå etter den tid.
Leietaker kan bruke alt inventar på kjøkkenet, som har glass med og uten stett, krus, bestikk og servise til tretti personer, samt kjøleskap, komfyr, kaffetrakter og oppvaskmaskin. Merk at velhuset ikke har kjeler og serveringsfat etc. Lokalet i andre etasje har også et nedtrekkbart lerret, men ingen prosjektor.
Velhuset har ikke musikkanlegg. Små musikkanlegg kan medbringes, men vi tillater ikke store anlegg som sprer lyden til hele nabolaget. Velhuset har heller ikke internett-tilkobling.
Grilling er kun tillatt på utearealet, og ikke i nærheten av velhuset eller under balkongen. Velhuset har ikke grill til utlån for leietaker.
Kun døra i første etasje skal benyttes til adkomst. Døra i andre etasje skal kun benyttes som rømningsvei, dette for å unngå unødvendig ferdsel på naboeiendommen.
2. Lydnivå
For selskaper/arrangementer fredag og lørdag kveld skal alle vinduer og dører – balkongdøra inkludert – holdes lukket etter kl. 23:00, og volumet på musikk som spilles, skal dempes slik at den ikke forstyrrer naboenes nattesøvn. Da skal det heller ikke være høyrøstet stemmebruk på balkongen eller aktivitet på utearealet. For selskaper og arrangementer på andre kvelder enn fredag og lørdag gjelder ovennevnte regler fra kl. 22:00.
Leietaker må sørge for at roping og høyrøstede samtaler når gjestene forlater selskapet, unngås. Gjestene må få beskjed om dette, samt om å lukke ytterdøra når de forlater selskapet.
3. Rydding
Etter arrangementet skal bordene ryddes og oppvasken tas. Vær nøye med å skylle vekk matrester o.l. før innstabling i oppvaskmaskinen, slik at den ikke tetter seg! Vasket bestikk etc. ryddes inn i skapene. Lokalet kan forlates når den siste maskinoppvasken er satt i gang.
All pynt o.l. skal fjernes, og bord som er flyttet på, settes tilbake slik de sto. Stoler settes i to stabler ved trappa. Gulvene skal feies og evt. søl på bord, stoler, benker og gulv tørkes vekk, slik at lokalet er klart til å gulvvaskes. Ved særlig skittent gulv og øvrig inventar kan ekstra godtgjørelse trekkes fra depositumet dersom ikke en høyere sats enn den vanlige er avtalt.
For kveldsselskaper skal velhuset være ferdig ryddet innen kl. 10 dagen etter selskapet hvis intet annet er avtalt. Hvis velhuset ikke er ryddet til kl. 10, blir automatisk kr 500 fra depositumet inndratt.
Søppel skal tas med fra velhuset og ikke etterlates i eller utenfor huset, da velhuset ikke har søppelkasse. Etterlatt søppel belastes depositumet.
På grunnlag av tilbakemelding fra vaskehjelpen og evt. ytterligere inspeksjon avgjøres det om hele eller bare deler, eventuelt intet, av depositumet tilbakebetales. Brudd på reglementet, også på pkt. 2 om lydnivå, fører til at hele eller deler av depositumet beholdes.
Leietaker står ansvarlig for alle skader på hus og inventar som oppstår grunnet uaktsom bruk/atferd, og er erstatningspliktig også for skadebeløp som overstiger depositumet.
4. Avbestilling
Merk følgende gebyr ved avbestilling:
Har du spørsmål/kommentar, gjerne ta kontakt med oss.